right click

14 Aug 2013

Yeayy,, saya berjaya !

 
Cakkk ! hai, comel tak saya ? *on behalf of nana*

Assalamualaikum wahai pembaca belog nana. xnak baca pun xpe lah. Heee. hari ni rasa bersyukur sangat sebab aku berjaya menyatukan balik kawan bilik aku yang x bertegur sapa I think at lest for 3 weeks.
Lama tau tak masa tu. x bertegur for a reason yang x concrete pun aku rasa. Tak elok la kan sebab dalam Islam pun haram kan kita x bertegur sampai lebih dari tiga hari sebab benda macam tu boleh menjadi kepada permusuhan. (kalau nana salah tolong betulkan. Nana bukan ustazah) X boleh la bermusuh kita sesama Islam kan. Jangan la sempitkan fikiran tu dengan amik jalan mudah xnak bertegur ngan orang biarpun orang tu x buat salah pun kat kita. Fine la kita manusia semua buat salah. Normal kot. Mana ada yang semua maksum kecuali Rasulullah SAW. kankankan ?

Kes yang aku tangani berkisar macam ni. Cehh gaya lawyer buruk gituhh. Ehh tak, kaunselor..
Kita guna unknown X je ye. Nana kan taksub pada Maths. hihi..Okay si X ni tiba tiba je hari tu dia x bercakap ngan roomates aku lagi 2 orang tu. aku tanya kenapa and dia cakap, Xde benda nak cakap. so aku pun Ohh je la. But seems like it became more serious after that day. X bercakap langsung sepatah haram sampai ke cuti raya. nak balik x salam pun. But she still talked to me as usual only with another 2 girls.. kept silent. So habis je cuti aku tanya la, kenapa x bertegur ? si X cakap xde ape pun. aku cakap, so kalau xde ape, why not start conversation ngan mereka berdua ?
Still cam xde respon. Then, I asked her to forgive the 2 girls. Ye la eventhough xtau siapa salah, better salah satu pihak
minta maaf. xkan la nak ikut keras kepala masing masing ? dah besar kot. Matang la sikit. So si X pun minta maaf kat mereka berdua tu.... Alhamdulillah, things back to normal again. huhahuha dalam bilik as usual.
Xde la diam lagi seperti minggu sebelum sebelum ni. Bersyukur sangat. Yela, x suka kot tengok kawan bergaduh cam ni.
Hasil slow talk aku berjaya ! Patut boleh jadi kaunselor la nana ni. Heee..Xnak aku..X sesuai sebab aku
dah la brutal. Xde langsung hati perut. Tengok je macam baik. macam laaa.

~Okaylaa tu je nak story,, heeee. kalau memerlukan kaunselor peribadi panggil la Nana ye ! Jangan lupa bawa duit pengeras sekali . Daaaa ! ~

No comments:

Post a Comment