right click

10 Jul 2014

Simply Throwback Enterpreneurship Month at UiTMBB

Assalamualaikum. Lama tak update blog. Habuk tebal macam kamus dewan dah. Takde masa den nak update. Sem ni busy sangat aku rasa. Assignments hampir semua subjects setiap minggu. Quizes, Tests and so on. Life as an engineering student had just begun. So yeayy.

     Entri ni nak story pasal minggu keusahawanan yang telah selamat dijalankan di kampus sebelum puasa hari tu. ChESS bukanlah penganjur untuk event ni. Tapi collaboration je dengan JPK. Macam biasalah tugas ni dah tentunya diletak atas bahu Exco2 keusahawanan ChESS. Kena set up kedai dan berniaga. Sepanjang sepenggal dalam ChESS, ni kali kedua berniaga. Kah ! Tapi kali ni ChESS tak jual variety pun macam fiesta sem lepas. Spagetti, float, donut ala ala big apple, cupcakes, Tshirt UiTM, EH button badge.. hahh tu je la. Den dah lupa. Sebut pasal makan ni bulan2 puasa memang tak la kan. 

     Event berjalan selama 3 hari, yeah i forgot the dates yo ! But it ended 1 day before 1st ramadan. Kiralah sendiri. Start hari Khamis sampai Sabtu petang. Khamis tu start petang. Memang aku, wan n fizah la yang setia sepanjang hari tu dari kedai buka sampai tutup. Hari jumaat tu sebelah siang je aku takde sebab sibuk berhempas pulas main bola jaring. Nasib baik dapat nombor 3 kan. Kalau tak memang habis wan bunuh aku sebab tinggalkan dia kat kedai. Hari Sabtu tu half day je. Sampai pukul 6 petang. Sebab malam dah start tarawih kan. Sabtu pagi tu laa aku g MM ngan Kak Nisa, adik2 jiran and gang2 kak Nisa dari Penang. Aku pesan kat wan, wan jangan tutup kedai sampai nana balik ! So balik dari MM tu sebelum kedai tutup. Jadi sempatlah nak tolong ChESS lagi. Seronok sangat berniaga.

Okay nak share gambar.. Selamat menjamu mata.

Ahli CheSS yang telah menjayakan event minggu keusahawanan.Yeayy !
Actually baru perasan yang orang dalam gambar ni berdiri mengikut ton warna baju. And yeah, aku memakai matric card biarpun hari tu hari Sabtu. Petang. Obey the rules yo !

Really admire this photo by Atif.

Kirai baju. 

Kepenatan dah semua.

Jejaka2 ChESS yang setia berada kat kedai selama 3 hari. Wan tentulah ada sebab dia KP, mujib and aiman.

Finally and lastly. Ini adalah kerja paling penat sekali. Kira keuntungan. Kah ! Pandai betul photographer snap gambar masa aku tengah khusyuk mengira. Sila fokus betul2 pada jam dan cincin. bye.

     Ini kalau bab yang tak best dia. Ada je ahli ChESS lain yang ditugaskan untuk jaga kedai. Dah buat pun timetable sape yang kena bertugas. Yang tak bestnya bila ada ahli yang taknak bekerjasama menjaga kedai. Padahal makhluk tu ada je dalam kolej. But never lend the hands to us. Fine. Datang setakat bercekak pinggang je pun jadi la. Daripada tak tunjuk muka langsung. Kat situ aku rasa sangat tidak adil. Aku penat2 main netball tu boleh je datang dengan pening kepala dia lagi. Okay sendirilah fikir kan. Kalau awak tak reti bagi support kat biro orang, jangan haraplah orang nak support event biro awak. Bukan macam tu ? Haihh. 

     Finally, event memang berjalan lancar biarpun kekurangan kakitangan. Okay la sebab semua yang ada tu semua memang all out habis. Memberi sepenuh komitmen kepada ChESS. Havoc, sporting habis la semua ChESS. Well done ChESS !

No comments:

Post a Comment